הרב הראשי הגר"ד לאו בשיחה מיוחדת: "תפילה במניין בתנאי שיש אחראי ששומר"

    אסתי פלד No Comments on הרב הראשי הגר"ד לאו בשיחה מיוחדת: "תפילה במניין בתנאי שיש אחראי ששומר"

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' נותן תוקף להוראתו לתפילה במניינים בצל משבר הקורונה. על התפילות במרפסות, וכיצד ינהג אדם במקום מחלוקת?

    צילום: פלאש90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרה"ר לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על רקע היתר קיום המניינים בצל משבר מגיפת הקורונה: "מי שיכול להתפלל במניין על פי הכללים שאושרו חייב לעשות זאת בתנאי שיש אחראי שיודע לעמוד על כך שכולם עומדים בכללים".

    על אישור קיום המניינים אומר הרב הראשי, "באו אליי ביום שישי ואמרו לי שמתירים הפגנות, אמרתי להם בכל הכבוד זה לא מתיר לנו לסכן את נפשינו. מי שרוצה להתפלל במניין שיתפלל ברחבה שיש בה 10 אנשים מה טוב, רק בתנאי שיש מישהו ששומר שהכללים נשמרים ומוודא שהכללים נשמרים כהלכתם".

    "והכללים הם 2 מטרים אחד מהשני, במקום פתוח ומאוורר. זה היה התנאי המרכזי. הלילה השתנו התנאים ומדובר כבר על מניין עד 19 אנשים ותפילה עם מסיכה. בניגוד לאחרים, תפילה במרפסות יש לה הרבה על מה לסמוך" מהיר הגאון הרב דוד לאו בשיחתו.

    הרב מתריע ואומר, "הוי זהיר במצווה קלה כבחמורה, וההגדרות שחז"ל לימדו אותנו שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה למעט העבירות החמורות. והגדרת פיקוח נפש היא הגדרה שמסורה בידי אנשי המקצוע".

    הרב הראשי מזכיר את דברי הרמ"א על רקע המחלוקות שיוצרים לפעמים מניינים שינם מקפידים כדבעי על ההנחיות: "הרמ"א כותב בסימן א' באור החיים, על החובה להיזהר במצוות להגדיר ולומר דבר פשוט אחד, "ולא יתבייש מבני אדם המלעיגים עליו עבודת ה' ומדגיש המשנה ברורה: "ולא יתקוטט עמהם מפני שמידת העזות מגונה מאוד, ואין ראוי להשתמש בה כלל גם לעבודת ה' יתברך כי קניין היא בנפשו להיות עז אף במקומות שלא לעבודתו יתברך".

    הגאון הרב דוד לאו ציין בסוף שיחתו המיוחדת, "צריך לזכור שיש מצווה שאדם עושה לעצמו ואין לחוש לאנשים המלעיגים עליו. מי קובע מה זה פיקוח נפש אלו בעלי המקצוע שאתם מתייעצים הרבנים, ועל פי דברם יודעים הרבנים לומר מהו פיקוח נפש? איך הנגיף עובר ובאיזה צורה ובאיזה מרחק אין סכנת הידבקות. ואכן לאחר שמידת הפיקוח נפש ירדה מאוד אנחנו חזרנו להתפלל תוך שמירת הנחיות הבריאות במניין".



    0 תגובות